Jäsenkirje 3/2023

Jäsenkirje 3/08.03.2023

Tornion yhdistyksen jäsenille

Vuosi 2023 on Suomalaisen Naisliiton ja Tornion yhdistys ry:n toiminnan 116. juhlavuosi. Tämän vuoden 2023 teemana on AKTIIVINEN OSALLISTUMINEN JA ARJEN SUJUVUUS UUDISTUVASSA NAISLIITOSSA.

Suomalainen Naisliitto ry, Finska Kvinnoförbundet rf (SNL) on jäsenyhdistystensä keskusjärjestö, jonka tehtävänä on edistää sukupuolten tasa-arvoa yhteiskunnan kaikissa rakenteissa.Suomalainen Naisliitto (Liitto) on puolueisiin sitoutumaton kaikkien naisten järjestö, joka tukee jäsenyhdistyksiään kannustamalla naisten henkistä kasvua ja itsensä kehittämistä.

Yhteisiä arvoja ovat tasa-arvo, ihmisoikeuksien kunnioittaminen, moninaisuuden hyväksyminen, naisten keskinäisen tuen vahvistaminen sekä itsensä kehittäminen ja yhteisöllisyyden vahvistaminen. Vuosi 2023 on Suomalaisen Naisliiton 116. toimintavuosi. Merkkivuonna juhlistetaan Liiton ja sen jäsenyhdistysten pitkää historiaa kääntämällä katse vahvasti tulevaisuuteen. Liitto panostaa jäsenistön osallisuuden ja osallistumisen kokemuksen vahvistamiseen.Menestyvän naisjärjestön voimana on osallistuva ja si

YHDISTYKSEN HALLITUKSEN KOKOONPANO VUONNA 2023

Yhdistyksen hallitus vuonna 2023; puheenjohtaja Marja-Riitta Tervahauta ja jäsenet Telma Hihnala, Raili Ilola, Arja Kankaanranta, Hannele Pirttikoski, Maria Ylitalo ja Annika Örn. Hallituksen varapuheenjohtajana toimii Annika Örn, jäsenvastaavana Maria Ylitalo, sihteerinä Hannele Pirttikoski, rahastonhoitajana Helmi Huhtanen ja tiedotusvastaavanaTelma Hihnala.

VAALIPANEELI 15.3.2023 ÅSTÖRMIN KARTANOSSA

Järjestämme kansanedustajaehdokkaille vaalipaneelin Åstörmin kartanossa 15.3.2023 klo 17.00. Paneeliin ovat tähän mennessä puolueet ilmoittaneet seuraavat eduskuntavaaliehdokkaat:

Keskusta; Katri Kulmuni, Kokoomus; Jaana Kostiainen, Kristillisdemokraatit; Erkki Hurtig, SDP; Outi Rämö, Vasemmistoliitto; Albana Mustafi.

Tilaisuudessa mahdollisuus esittää ehdokkaille kysymyksiä ja evästyksiä mahdolliselle tulevalle eduskuntavaalikaudelle.

Tilaisuudessa kahvitarjoilu.