Jäsenmatka Kuopioon 8.-10.10.2021

Suomalaisen Naisliiton Tornion yhdistyksen jäsenmatka Kuopioon 8.-10.10.2021

Suomalainen Naisliitto on pitänyt toimintansa alusta alkaen esikuvanaan kirjailija Minna Canthia. Kuopio valittiin matkakohteeksi siksi, että Minna Canthin koti (Kanttila) oli siellä lapsuus- ja nuoruusvuosina sekä seitsemän lapsen yksinhuoltajana, kauppiaana, kirjailijana, monipuolisena vaikuttajanaisena. Jäsenmatkan tavoitteena on tutustuminen Minna Canthin ajatuksiin ja mielenmaisemiin. SUOMALAISEN NAISLIITON TORNION YHDISTYKSEN JÄSENMATKA KUOPIOON 8.-10.10.2021

Perjantai 8.10.2021 09.00 Lähtö Kaupungintalon edestä 14.00 Tutustuminen Iisalmessa Juhani Ahon museoon Ouluntie 37, opastus/Ilkka Peuna Bussissa Raili Ilola (Suomalaisen Naisliiton Tornion yhdistys) kertoo Minna Canthin ja Juhani Ahon ystävyydestä. n. 16.30 Tulo Kuopioon, majoittuminen Hotelli Puijonsarveen, Minna Canthin katu 16 Käynti Minna Canthin patsaalla ja katsastamassa Tuomiokirkon portaita, joita pitkin kävelemällä Minna Canth ylläpiti kuntoaan.

Lauantai 9.10.2021 07.00-09.00 Aamiainen Hotelli Puijonsarvi 09.00-09.30 Savon yrittäjien toimitusjohtaja Paula Aikio- Tallgrenin tervetulosanat / Puijonsarvi neuvottelutila 10.00-11.00 Siirtyminen kävellen Snellmanninpuiston yli (100 m) uusittuun Kuopion Museoon jossa myös museokahvila kantti. Museossa Leonardo3D-näyttely, joka on kiinnostava audiovisuaalinen 3D-kertomus Leonardo da Vincin elämästä. Museo on juuri auennut ja näyttely on tosi kiva ja kompakti. Siirtyminen kävellen/bussilla Korttelimuseoon joka on 500 m museolta. 11.00-12.00 Korttelimuseo Kirkkokatu 22, opastus/Nina Alvejärvi12.00-12.30 Kuopion tori/kauppahalli 12.30-13.30 Lounas esimerkiksi Ravintola Isä Camillo aivan museon vieressä. Camillo on entinen Suomen Pankki joka restauroitu ravintolaksi. 13.30-15.00 Kiertoajelu Kuopion ympäristössä 15.30-16.30 Kanttila Minna Canthin katu 22, luento Kanttilan tilanteesta/Anja Lappi 16.30-17.30 Siirtyminen kävellen Kanttilasta hotelliin – levähdystauko 17.30 Bussilla Kaupunginteatterille – matkaa vajaa kilometri 18.00- 20.00 Kuopion kaupunginteatteri Niiralankatu 2. Esitys Saako olla sardiini?

Su 10.10.2021 07.00-09.00 Aamiainen 09.30 Lähtö Tornioon Bussissa Maria Ylitalo (Suomalaisen Naisliiton Tornion yhdistys) pitää ryhmille tietovisailua Arpajaiset 15.30 Saapuminen Tornioon.  Ohjelmamuutokset mahdollisia.

< Toukokuu 2022 >
02030405060708