Naisten Ääni kuntavaaleissa

Suomalainen Naisliitto on jo 110 vuotta muistuttanut, että naisten panos politiikassa on tärkeä. Liitto perustettiin ensimmäisten yleisten ja yhtäläisten vaalien jälkeen kesällä 1907. Tekla Hultin, Maikki Friberg, Lucina Hagman ja monet muut olivat pettyneitä, kun naisia ei valittu 19 enempää. Maailman mittakaavassa se on silloin tietysti huipputulos, joka on pikku hiljaa parantunut. Mutta ei puolta paikoista. Nyt kuntavaaleissa tulosta voi parantaa.

Tornion yhdistyksemme jäseniä on kuntavaaleissa ehdokkaina: nro 19 Orbinski Kaarina (SDP), nro 39 Hofslagare Leena-Kaisa (PS), nro 48 Aho Kirsti (KESK), nro 66 Keinänen Outi (KESK), nro 72 Kulmuni Katri (KESK), nro 87 Pukero Päivi (KESK), nro 91 Roininen Tuula (KESK), nro 93 Rättyä Kaisa, nro 97 Söderström Elina (KESK), nro 111 Huttunen Jetta (VIHR), nro 112 Lampela Jenni (VIHR), nro 127 Lummi Raija (KOK), nro 134 Rauvala Kaisa, sit. (KOK). Ehdokkaista ovat meneillään olevalla valtuustokaudella Katri Kulmuni kaupunginvaltuuston puheenjohtaja ja Kirsti Aho, Outi Keinänen ja Raija Lummi kaupunginhallituksen jäseniä.

Suomalainen Naisliitto 3.4.2017

< Joulukuu 2017 >